ELEGIJA LOVORA PRIKAZANA NA SARAJEVO FILM FESTIVALU

Elegija lovora”, debitantski igrani film mladog crnogorskog reditelja Dušana Kasalice, premijerno je prikazan u Narodnom pozorištu Sarajevo, u Glavnom takmi?arskom programu ovogodišnjeg izdanja Sarajevo Film Festivala.

Ekipa filma prošetala je crvenim tepihom i poklonila se publici. Na konferenciji za medije povodom premijere filma, govorili su reditelj Dušan Kasalica, producentkinja Jelena Angelovski, glumci Frano Lasi? i Draginja Voganjac.

Proces snimanja je bio interesantan jer smo radili u maloj ekipi. Snimali smo bez vešta?kog osvetljenja, ili samo kada je bilo baš neophodno. Za mene je najkomplikovanije bilo kreiranje duga?kih kadrova, poigravanje sa zum objektivima koje smo ?esto koristili, kako bismo postavili ton filma. Sve svoje filmove radim s direktorom fotografije Igorom ?or?evi?em, pa se jako dobro razumemo oko estetike filma i onoga što želimo. Volim da poznajem lokaciju na kojoj snimamo, tako da dok pišem scenario ve? znam gde ?e se odigrati. Ali otvoreni smo i za promene tokom snimanja, jer smo radili i sa životinjama, što je bilo veoma izazovno”, rekao je reditelj o nastanku filma.

Jelena Angelovski, producentkinja Elegije lovora”, govorila je o saradnji sa Dušanom Kasalicom:

Kao producent imam veliku sre?u da radim s Dušanom, koji shvata rad u specifi?nim produkcijskim okolnostima, bez bilo ?ega što nije neophodno. Poznajem ga skoro deset godina, radili smo i na filmu Ivana Salati?a “Ti imaš no?”, gde smo uspostavili naš na?in rada. Uvek radimo sa našim prijateljima, sjajnim profesionalcima i saradnicima, koji razumeju naše ideje šta bi savremeni film trebalo da predstavlja”.

Frano Lasi? se osvrnuo na iskustvo snimanja filma:

Interesantno je da smo snimali tokom punih godinu dana. Po?eli smo po lepom vremenu, pa je u nekom trenutku padao sneg, pa smo morali da prekinemo i nastavimo slede?e godine. Reditelj je ta?no znao želi od filma. Od po?etka smo dosta razgovarali o tekstu i pri?i, tako da je bilo lako raditi. Veoma sam uživao”. O svoj ulozi i filmu je rekao: Profesor koga igram beži od problema u fantaziju, radije nego da ostane u stvarnosti. Film je dublji nego što izgleda na prvi pogled – nije samo o odnosu glavnog lika i njegove žene, o njihovom braku, ve? govori o nestanku srednje klase u ?itavom svetu”.

Draginja Voganjac, koja u filmu tuma?i majku lika koji igra Frano Lasi?, izrazila je zadovoljstvo radom na filmu:

Bilo je fantasti?no. Ekipa je bila divna. Pored razumevanja gde idemo i šta želimo, imali smo jako lepog partnera u prirodi. Durmitor je fantasti?an i moram da pomenem našeg kolegu jarca, koji nam je bio inspiracija i odli?an partner. Lepo je igrati arhetip a ta majka to jeste, veliki je kontrast izme?u nje i sina. S jedne strane imamo egocentri?ni princip, a sa druge nekoga ko daje bezuslovnu ljubav, i to je zapravo veoma inspirativno.

U ostvarenju Elegija lovora” ugla?eni univerzitetski profesor Filip, u interpretaciji Frana Lasi?a, odlazi sa suprugom (koju glumi Savina Geršak) na odmor. Nakon nekoliko dana provedenih u ugodnom, monotonom ambijentu hotelske banje, njihov naizgleda idealan brak se završava. ?ini se da Filipov život propada, ali okovan samopouzdanjem, on svaku novu situaciju u životu prihvata sa neobi?nom lako?om.

Gluma?ku ekipu, pored Frane Lasi?a i Savine Geršak, ?ine Nikolina Bogdanovi?, Momo Pi?uri?, Olivera Vukovi?, Draginja Voganjac, Lidija Kordi?, Lidija Petrone, Zoran Trojanovi?. Direktor fotografije je Igor ?or?evi?, scenografkinja i kostimografkinja Natalija Vujoševi?, dizajner zvuka Jakov Munižaba, montažerka Jelena Maksimovi?, dok je producentkinja Jelena Angelovski.

Elegija lovora” nastala je u produkciji Meander Filma uz podršku Filmskog centra Crne Gore i u koprodukciji sa Non-Aligned Films iz Beograda. Projekat je tako?e podržan i od strane Filmskog centra Srbije.