IZGUBLJENI ZAUVEK SA NEMANJOM STOJANOVIĆEM PREMIJERNO PRIKAZAN NA FESTIVALU MERLINKA

Švedski film „Izgubljeni zauvek“ Davida Fardmara, u kojem jednu od uloga tuma?i i srpski glumac Nemanja Stojanovi?, prikazan je na festivalu Merlinka.

Re? je o filmu koji na gorko-sladak na?in prikazuje bolno vreme nakon završetka duge veze kada život dvoje ljudi mora da krene ispo?etka.

„Namera mi je bila da jednostavno snimim film o raskidu, ljubavi i romansi, pokušaju da nastavite život bez onoga koga volite. Hteo sam da prikažem razli?ite faze tog procesa bez fokusa na seksualnost likova, jer su sva ta ose?anja i raskidi potpuno univerzalni. Tu su i scene u kojima likovi sanjaju kako imaju decu. Samo zato što ste strejt, to ne zna?i nužno da je lako postati roditelj. Svi smo isti, svi imamo iste snove i ose?anja. Svi smo homo sapiensi“, kaže reditelj filma David Fardmar.

Srpski glumac Nemanja Stojanovi? rekao je da je sre?an što je bio deo ovog filma i dodao da se u ovoj dirljivoj drami mogu prona?i svi, bez obzira na seksualnu orijentaciju:

Bio sam jako sre?an kada mi je David ponudio ulogu u filmu, koju sam prihvatio bez razmišljanja. Davida sam poznavao ve? neko vreme i on je zaslužan za moj prvi korak za ulazak u švedsku kinematografiju. Jako sam sre?an što sam deo ovog ostvarenja i mislim da je film ura?en odli?no, sa odli?nim kastingom i delikatno preciznom dramaturgijom. Ova drama je jako dirljiva i mislim da ?e mnogi mo?i da prepoznaju sebe i neke li?ne ljubavne strasti i turbulencije, bez obzira na to da li su gej ili strejt.

Govore?i o srpskoj premijeri filma na Merlinka festivalu, Nemanja je rekao: „Sre?an sam što ?e film biti prikazan u mojoj zemlji, ali ujedno i razo?aran zbog svog odsustva. Moja velika želja je oduvek bila da radim u Srbiji, zato ovo doživljavam kao neki mali po?etak. Nadam se da ?e beogradska publika uživati i da ?e u ovim teškim trenucima za kulturu mo?i makar malo da zaboravi na probleme i uživa uz filmove na Merlinka festivalu.”

Srpske premijere imali su i drugi filmovi iz Glavnog takmi?arskog programa, me?u kojima brazilski „Muzika za slomljena srca“ Rafaela Gomeza, ?ileanski „Smrt ?e do?i i ima?e tvoje o?i“ (Hoze Luis Tores Liva), i argentinski „Emilija“ Cezara Sodera. Tom prilikom premijerno u Srbiji prikazani su i dokumentarci „Žene sa obale: Lezbejski život i ljubav u Isto?noj Nema?koj“ Barbare Valbraun i „Maria Luiza“ Marsela Diaza.