IZLOŽBA DOBITNICE VELIKE NAGRADE 52. MAJSKOG SALONA ULUPUDS-a U GALERIJI SINGIDUNUM

Od 7. do 19. juna u Galeriji Singidunum u Knez Mihajlovoj beogradskoj publici svojom izložbom “Mapiranje duše – kroz prostor i vreme” predstavi?e se dobitnica Velike nagrade 52.Majskog salona ULUPUDS Marina Kocareva Ranisavljev. 

Ova izložba objedinjuje nekoliko stvarala?kih opusa autorke: Li?na i kolektivna istorijaNeprekinuta pri?a i Mapiranje duše.

Ono što ih povezuje su: izmeštanje, kontinuitet i stvaranjeIzmeštanje – prostorno, vremensko, ideološko. U idejnom i kreativnom smislu, izmeštanje se odnosi i na postupak dekonstrukcije koji je zaokuplja od samog po?etka bavljenja modnim dizajnom, do danas kada to prenosi i u oblast štafelajnog slikarstva i multimedijalnih projekata. Dekonstrukcija kao uzrok promene zna?enja i pomeranja sa funkcionalnog i estetskog na koncept.

Kao i u teoretskom radu (dobitnica je nagrade „Pavle Vasi?“ za knjigu Moda i odevanje) i ovde je fokus na psihosociološkom aspektu ali i na strukturalnim i simboli?kim promenama koje nastaju na relaciji subjekat – telo – ode?a.

Uspostavljanje kontinuiteta, autorka obelodanjuje povratkom slikarstvu, prate?i tako duhovni luk do davne 1994. godine kada datiraju njeni predhodni likovni radovi, afirmisani upravo u galeriji Singidunum u kojoj i sada izlaže. U svakom pojedina?nom radu i celini postavke, takore?i od košuljnog platna do slike na platnu, od beline do koloristi?ke eksplozije, i ovde su najdubljem govoru duše otvoreni putevi. O?igledno je da onaj sloj najli?nijeg, zatomljenog u bi?u, iskustvu i emocionalnom talogu umetnice teži da se ispolji u ?isto likovnom vidu i time, zapravo, jednoj novoj zagonetki…

Kroz postupak dekonstrukcije, koji  otvara uvek neke nove prostore, kroz utisak nedovršenosti i nagoveštaj ispoljavanja nekog potpuno druga?ijeg izrara i novog ciklusa… stvaranje se nastavlja…

Autorka povezuje raznovrsne aspekte svog stvarala?kog rada i ostvaruje sintezu kroz ambijentalnu izložbu eksponata ?ije je polazište u okvirima mode, a ishodište u oblasti kompleksnog likovnog doga?aja. Utoliko je zamišljeni rad koji je pošao od takozvane „primenjene umetnosti“ jasan iskorak prema ?istoj neutilitarnoj likovnosti, navodi u svom osvrtu Ljubica Jelisavac-Kati?.

NASLOVNA FOTOGRAFIJA: FB profil umetnice