OD SERENADE DO HORORA U BG FILHARMONIJI

Beogradska filharmonija nastupa sa prvim flautistom Izraelske filharmonije Gi Ešedom pod upravom dirigenta Kristijana Mandeala, u petak 10. decembra na Kolarcu od 20?.

Razli?ite slike no?i objedinjuju sva dela na programu, a orkestar izvodi kompozicije Mocarta, Bernštajna i Stravinskog.

Predstoje?i koncert u potpunosti prikazuje trend ove filharmonijske sezone u kojoj nastupaju muzi?ari dobro poznati publici uz predstavljanje novih zvezdi. Prvi put sa Beogradskom filharmonijom nastupa Gi Ešed, prvi flautista Izraelske filharmonije, a bio je na istoj poziciji u orkestru Ma?o Muzikale Fjorentino koji predvodi Zubin Mehta.

Gi E[ed, foto PROMO

Dok Kristijan Mandeal, najve?i rumunski dirigent, karijere duge preko ?etiri decenije i nekadašnji ?ak Karajana i ?elibidakea, sa Beogradskom filharmonijom nastupa ?ak po 34. put!

Filharmoni?ari ?e izvesti veoma neobi?nu repertoarsku kombinacija koju prožimaju slike no?i, od serenade, preko nesanice do horora.

Mocartova „Serenata notturna“ donosi gracioznost i sve?anu atmosferu zabava na otvorenom, dok je Bernštajnov koncert za flautu „Halil“ sasvim suprotnog raspoloženja. Napisano za izraelskog flautistu poginulog u Jom Kipur ratu, ovo delo donosi teške trenutke no?i – no?ne more, nesanice, strahove, ali i zna?aj umetnosti za život i nadu u mir.

Pri?a o lutki „Petruški“ Stravinskog koja je donela revoluciju u istoriji muzike, kulminira u poslednjoj sceni no?i, kada se doga?a tragi?no ubistvo izazvanom ljubomorom iz strasti.

 Naslovna fotografija: Marko ?okovi?