PROGLAŠENI POBEDNICI 28. FESTIVALA EVROPSKOG FILMA PALIĆ

Na završnoj konferenciji za medije 28. Festivala evropskog filma Pali?, proglašeni su dobitnici nagrada Zlatni toranj za najbolji film, Pali?ki toranj za najbolju režiju, specijalnog priznanja žirija Glavnog takmi?arskog programa, nagrade za najbolji film u selekciji Paralele i Sudari, specijalnog priznanja žirija kritike i nagrade žirija FIPRESCI, kojima ?e priznanja biti uru?ena na sve?anoj ceremoniji zatvaranja festivala.

Me?unarodni žiri 28. Festivala evropskog filma Palic? 2021, je za najbolji film Glavnog takmi?arskog programa festivala odabrao ostvarenje „Najgora osoba na svetu“ reditelja Joakima Trira.

Žiri u sastavu: filmski kriti?ar Klaus Eder (Nema?ka), glumica Minja Pekovic? (Srbija), filmski reditelj Jovan Arsenic? (Nema?ka), filmski reditelj Kristos Nikou (Gr?ka) i filmska rediteljka Daria Oniš?enko (Ukrajina), nagradu Zlatni toranj dodeljuje „za majstorstvo korišc?enja svih elemenata kinematografije u dubinskom istraživanju psihologije ljudskih odnosa u savremenom društvu“.

Pali?ki toranj za najbolju režiju pripala je Feritu Karahanu za režiju filma „?uvar brata svojega“

Nagrada Pali?ki toranj za najbolju režiju pripala je Feritu Karahanu za režiju filma „?uvar brata svojega“, realizovanog u tursko-rumunskoj koprodukciji. Žiri je obrazloženju naglasio da nagradu reditelju dodeljuje „za prefinjen na?in na koji otkriva društveno stanje u Isto?noj Turskoj.“

Žiri dodeljuje specijalno priznanje britanskoj produkciji „Dnevnik iz Gvantanama“ u režiji Kevina Mekdonalda, „za gluma?ku bravuru Tahara Rahima i režiju Kevina Mekdonalda zbog kojih smo osetili patnju zatvorenika u Gvantanamu.“

Specijalno priznanje britanskoj produkciji „Dnevnik iz Gvantanama“ u režiji Kevina Mekdonalda

Žiri je ovogodišnji Glavni takmi?arski program ocenio kao odli?an.

Me?unarodni žiri kritike 28. Festivala evropskog filma Palic?, u sastavu: filmska kriti?arka Ana Šturm (Slovenija), filmski kriti?ar Dominik Sobolevski (Poljska) i filmska kriti?arka Suzana Zlatanovic? (Srbija), doneo je jednoglasnu odluku da za najbolji film u takmi?arskom programu Paralele i Sudari odabere ostvarenje „Nun of your business“ Ivane Marini? Kragi?.

Najbolji film u takmi?arskom programu Paralele i Sudari -“Nun of Your Business“

“Glavna nagrada za selekciju Paralele i Sudari ide odvažnom, tematski izazovnom, ali i inspirativnom, toplom i duhovitom filmu koji je duboko odjeknuo u nama. Ovo je pri?a o snazi ljubavi, ali i pri?a o neizmernoj koli?ini hrabrosti – hrabrosti da se suprotstavimo institucijama koje i dalje – tako ?esto – oblikuju i definišu naš život, hrabrosti da ustanemo za svoja prava, svoje želje, svoju ljubav i slobodu. Ovaj film je važan jer je hrabro umetni?ko delo, ali je još važniji jer je poruka od ljudi za ljude. A poruka glasi: ko sam ja i kako živim svoj život is Nun of Your Business.”, navodi se u obrazloženju Me?unarodnog žirija kritike.

Specijalno priznanje žirija kritike dodeljuje se filmu “De?ak“ Vitalija Akimova

Specijalno priznanje žirija kritike dodeljuje se filmu „De?ak“ Vitalija Akimova, koji je ovu odluku obrazložio re?ima: „Žiri bi želeo da posebno istakne brutalno iskren i duboko li?an film koji se urezao u naše stomake, ali  i u naša srca – nešto što su u stanju da urade samo sjajni filmovi i filmski stvaraoci. Iako je ovo prvi film koji je režiser Akimov ikada snimio, prime?uju se tragovi genijalnosti koje poseduju samo veliki majstori filma. Imati hrabrosti i pogledati pravo u ponor bola, bede i krhkosti ljudskih života, kao i sposobnost pretvaranja toga u umetnost zaista je izuzetna stvar. Ovaj mali a istovremeno veoma veliki film tako?e nam govori nešto važno o moc?i umetnosti: umetnost spašava živote.“

Žiri FIPRESCI 28. festivala evropskog filma Palic?, u sastavu: Andoni Iturbe Tolosa (Španija), Dinu-Joan Nikula (Rumunija) i Barbara Gaser (Austrija), nagradu FIPRESCI za najbolji film Glavnog takmi?arskog programa proglasio je film „Najgora osoba na svetu“ Joakima Trira, „za oporu i otrežnjuju?u studiju karaktera, koja stavlja u fokus stanje savremene žene kao nesigurne ali osnažene li?nosti, u obliku vizionarskog postromanti?nog filma.“

Foto: Promo